Riktig eller plastgran?

Jag har inget emot plastgranar vi har haft en flera gånger, men just denna julen känner jag att jag vill ha en riktig gran.
Inte bara för att det får huset att dofta sagolikt, utan det ger en känsla utav värme och jul på ett helt annat sätt.
Mem främst för att årets jul blir vår dotters första, då har vi tänkt åka till skogen och hugga ner vår egen gran.
Åh så mysigt.
Hur gör ni i år?
 
 
 
1 Elina:

skriven

Vi brukar alltid ha en riktig gran, det doftar så härligt. :)

Svar: Ja visst är det underbart. :)
Dejan simonovic

2 Natalie:

skriven

En riktig gran! Jag måste säga att du har en jätte härlig blogg, det är så gulligt att du har en julblogg och älskar julen!Tummen upp för dig (y)

Svar: Vad kul att du tycker det:)
Dejan simonovic

3 Britt Thormeyer:

skriven

Hittade din blogg i går kväll,helt underbar.Vi har riktig gran mindre för varje år,nu har jag ett nytt litet hus så i år blir det två små granar (har övervåning)Lukten är så underbar,

Svar: Hej vad kul att du tycker det:) Ja visst doftar det underbart! Då får du pynta granen 2 gånger lyxigt!
Dejan simonovic

4 Ellen :

skriven

Eftersom min mamma är allergiker så växte jag upp med plastgran och tycker egentligen bättre om det. Det är bättre för miljön, håller längre, sticks inte, barrar inte, är lättare att klä och blir faktiskt snyggare enligt mig.
Men min sambo har växt upp med riktig gran och har ett doftminne till det så för honom är det viktigt att vi har riktig gran. Min svärfar har skog så vi får alltid därifrån.

Svar: Åh lyxigt att ha egen skog som man kan gå och plocka i lite som man själv önskar.Håller med om att plastgran verkligen är ett bra alternativ för allergiker.
Dejan simonovic

5 Ida K:

skriven

Åh vilken fantastisk blogg! Jag som är tokig i julen :) Det har redan börjat krypa i fingrarna att börja julpynta, men jag ska försöka hålla mig till november i allafall.

Vi hade alltid en riktig gran hemma under barndomsjularna, och vi barn fick plumsa runt bland all snö i skogen med morfar och välja ut, men nu när vi bor i "storstan" så blir det nog plastgran för mig och sambon :)

Svar: Tack så otroligt, det uppskattas alltid.Ja det är inte lätt att hålla fingrarna i styr...Ja det kanske är lite lättare när man bor i storstan.
Dejan simonovic

6 Ella:

skriven

Hellre ingen gran alls än plastgran skulle jag säga...

I vår familj blev det stor uppståndelse det året när vi köpte en gran istället för att hugga en egen ;) Men alla har såklart olika ambitionsnivå!

Svar: Jasså, ja det är intressant det där alla tycker olika.:)
Dejan simonovic

Kommentera här: