Jul på Liseberg

Nu förstår jag att många av er läsare kanske inte bor i Göteborg (eller varför inte Västra Götaland) men jag tänker ändå bara dela med mig av mina tankar inför ''Jul på Liseberg.'' Detta evenemang som förövrigt öppnar 14november är en återkommande klassiker varje år, för många men inte alla. Inträdet ligger på 95kronor och alla barn under 110cm går in gratis. Under vintertiden så är vissa attraktioner tillgängliga men främst pågår både traditionell julmarknad med varm choklad och olika fudge-choklader som man gärna får prova. Doften av glögg flyger förbi och leder blicken till en kör som spelar vackert alla de finaste jullåtarna. Såhär beskrivs den traditionella julmarkanden:

''Kom i julstämning genom att strosa runt på julmarknaden. Frestas av hemlagat julgodis, brända mandlar och rykande varm choklad. Handla hem blänkande juldekorationer, kransar, ljus och julbordets delikatesser. Och passa på att beta av julklappslistan, här finns unika klappar till dina nära och kära. Blir du hungrig hittar du Tyrolen ochJärnvägsrestaurangen här.''

Jag ska gå med min familj och vi kommer nog att vandra omkring i yrande snö på julmarknaden och sedan gå och besöka ''Djur från Nordens Ark''. Jag älskar nämnligen djur och att gå på djurparken. Såhär står det på hemsidan om just den sektionen i parken:

Med målet att bevara hotade djur har Nordens Ark skapat en fristad för djur från många olika platser på vår jord. Även i år har djur och personal från Nordens Arks lantgård tagit sig till Liseberg. Möt linderödssvin, gammalsvenska dvärghönor, gotlandskaniner och gutefår. Själva ser vi speciellt fram emot att träffa gotlandskaninerna som Liseberg är fadder till. Djuren från Nordens Ark hittar du intill Slänggungan.
 
Kommer ni också gå till Jul på Liserberg?
Kartan över parken
 



 
1 Carin:

skriven

Hej!
Jag älskar jul på Liseberg ;-). När vi bodde i Gbg gick jag ett år över 5 ggr ;-). Nu när jag inte längre bor i gbg utan i Småland kan jag inte annat än längta o sakna detta varje år! :-(. Men i år blir det nog en tripp upp ;-). Har ju både familj o vänner man kan hälsa på där ;-). Så som sagt i år tar jag med mig man, mamma o pappa dit! Ska bli så mysigt!!!

Mysig blogg Btw ;-)

Svar: Ja visst är det underbart! oj 5 gånger :) Ja det blir nog ännu mysigare om man bara är där en gång om året:)
Dejan simonovic

2 Lillie:

skriven

Åh, jag ska definitivt ta att åka dit! Är från Falkenberg och har konstigt nog ALDRIG varit på Jul på Liseberg. Även om jag älskar nöjesparker och julen.

Svar: Va, du måste bara ta dig dit isånnafall!
Dejan simonovic

3 johanna:

skriven

Jag skulle gärna gå om jag bodde närmare helt enkelt, men bor tyvärr för långt bort :)

Svar: Åh tråkigt, du får planera för nåsta år istället:)
Dejan simonovic

4 Sannas Christmas:

skriven

Åh, jag blir alldeles lycklig! Jag ÄLSKAR Jul på Liseberg! Det är verkligen supermysigt att gå runt där bland bodarna, dricka varm choklad och bara vara! Verkligen något att se fram emot!

Svar: Ja eller hur, älskar att gå runt där, och bara njuta av allt, ska bli underbart att få göra det med dottern för första gången!
Dejan simonovic

5 Thomas:

skriven

Är det okej om jag lägger upp någon av era bilder på våran hemsida?

Svar: Hej ja det ska nog gå bra, vilka då ?
Dejan simonovic

6 Thomas:

skriven

Göteborgs Uppfinnareförenings, www.guf.se

Kommentera här: