Hemmagjord glögg

Glögg är något som jag verkligen kärat ner mig i, helst med russin och en massa lussebullar &pepparkakor till.    En vän köpte mig en flaska glöggkrydda ifrån Apoteket Hjärtat så att jag kan sätta en prägel på min alldeles egna glögg. Aldrig gjort det förut så det ska verkligen bli spännande. Denna krydda var med smak av bland annat kanel, kryddnejliga och kardimumma. Det kan nog inte bli bättre än att få bjuda på hemmagjord glögg till nära och kära. Någon som provat förut? Vad tyckte ni?
 
 
 
 
1 Johanna (Johannas julblogg):

skriven

Kul att göra egen glögg!
SV: Jag kan verkligen rekommendera Hammars julmust, men den brukar inte vara helt lätt att få tag på i alla delar av Sverige.

Svar: Ja tänkte att det kunde vara kul att prova iallfall.:)Ja tack jag vet, har letat som en galning, men ska se om jag kan beställa hem ifrån nätet. var köpte du din?
Dejan simonovic

2 Annie:

skriven

Jag brukar göra egen glögg, men jag använder inte något så avancerat som officiella 'glöggkryddor'. Men det förstås - när man har tillsatt allt så har man ju haft i glöggkryddor:)

Svar: Åh vad kul.:) haha ja det blir ju det.
Dejan simonovic

Kommentera här: