Dumle Gingerbread (X-mas Edition)

Sådär! Nu har jag och frugan testat denna pepparkaka-smakande Dumle och här råder delade meningen minst sagt. Vi tog oss först en titt på förpackningen och tyckte att den först och främst var snyggare än den Dumlepåsen som fanns innan.

Ja, hur smakar den nudå? Efter några sekunder i munnen känner man en stark smak av kanel. Inte lite lagom sådär, utan en rejäl skopa kanel. Detta övergår sedan till den där kladdiga kola-konsistensen Dumle har och väldigt snart känns den som om man sitter och äter pepparkaksdeg (inte så särskilt gott efter ett tag.) Frugan tyckte den var god till en början men instämmer sedan in på den äckliga konsistensen av pepparkaksdeg. 

Missförstå mig inte, jag älskar pepparkakor. Jag älskar dessutom pepparkaksdeg i lite  mindre former. Men att sitta och äta deg inslagen i papper och kallas ''godis'' är inte särskilt tilltalande. Summa summarum så rekommenderar vi inte detta till varken fredagsmys eller julbordet. Om det ska bjudas på detta blir det till en ovälkommen släkting dagen efter jul då man bara är proppmätt på allt som julafton innebär. Men ni kanske känner annorlunda? 

Ta er en tur till närmaste ''Rusta'' för där finns de garanterat att köpa. (Vi letade nämnligen på diverse matbutiker utan några resultat.)



 
1 LINDA+LONDON:

skriven

Oj, det där låter ju lite skumt faktiskt! Får prova för nyfikenhetes skull nästa gång jag åker till Sverige :)

Svar: Ja jag blev lite besviken faktiskt, men skapa dig en egen uppfattning, alla är vi olika!:)
Dejan simonovic

2 Gittan:

skriven

Jag är inte så förtjust i peppar kakor så jag tror jag avstår att provsmaka då.
Kram.

Svar: Hehe ja då är det väl ingen hit för dig heller kram.
Dejan simonovic

3 märta:

skriven

Sv; jamen ellerhur det var det verkligen 😊

Åh vad häftigt den måste jag verkligen prova! Aldrig sett förr tack för tipset!

Svar: Det borde du:)
Dejan simonovic

4 Ida:

skriven

Låter jätte gott!

Svar: Det var det!

Svar: Du får verkligen prova:)
Dejan simonovic

5 Lillie:

skriven

Påsen ser lockande ut, men inte säker på att jag kommer tycka om dom heller.

Svar: Ne men prova kan du ju göra iallfall:)
Dejan simonovic

6 saga:

skriven

Smaken låter inte så god men måste hålla med om skribenten ovan, påsen ser lockande ut!:)

Svar: Ja, men köp en påse och skapa dig egen uppfattning.:)
Dejan simonovic

7 Robex Lundgren:

skriven

mumsigt

Svar: Ja du får helt enkelt prova!
Dejan simonovic

8 Liza:

skriven

Men åh, det verkar ju sååå gott!! :)
Måste bara testa dessa! :) Tack för tipset!
Förresten, jättefina bilder! :)
Vart kommer de där ramarna ifrån?
Önskar dig en glad helt vanlig måndag!

Svar: Ja gör det, finns på rusta för en 20a.Tack, det fanns installerat på datorn.:)
Hoppas du får en bra tisdag!
Dejan simonovic

9 Malin:

skriven

Jag stod faktiskt och tittade på e sådan påse på Rusta idag. Tur att jag inte köpte den!

Svar: Hehe , tycker ändå du ska köpa en påse och prova, du kanske älskar den?
Dejan simonovic

Kommentera här: