A Christmas Carol

Har en grymt bra jul film att rekommendera, flera av er har säkert sätt det, om inte säkert hört talas om den.
Det är ingen mindre än A Christmas Carol av Charles Dickens, en riktigt bra julfilm som jag sätt allt för många gånger.
Berättelsen handlar om Mr Scrooge som bor ensam i ett stort hus, han är sur, snål och vresig, tills han en dag ska få besök av 3 olika andar som leda honom mellan natten till julafton i hopp om att förändra hans sätt att leva.
Älskar verkligen handlingen, man blir påmind om vad som faktist är det viktigt här i livet.
Om ni inte sett den så är denna film ett stort måste i  jul.
 
 
1 Stephanie:

skriven

Gud jag måste bara säga vilken härlig blogg du har! Längtar till julen & bloggen gav mig ännu mer inspiration till att börja julpyssla redan nu :)

Svar: Vad glad jag blir att du tycker det:) Ja men visst längtar man, tur då att man kan lyssna på julmusik och längta till jul :)
Dejan simonovic

2 Enya:

skriven

Jätte fin härlig blogg, älskar designen :) Kram

Svar: Tack, kom gärna med förslag om ni vill läsa om något extra spä[email protected]
Dejan simonovic

3 Sport Osv ♡:

skriven

Sicken härlig blogg, den filmen är super;)

Svar: Ja visst är den bra.
Dejan simonovic

4 Hanneles traditioner:

skriven

En gammal goding ♥

Svar: Ja en riktig "klassiker"
Dejan simonovic

5 Amanda Duvenäs:

skriven

ÅH! Hade glömt bort namnet på den här och letat hur länge som helst!! Du är awesome

Svar: Vilken tur att jag fick för mig att skriva om den då :)
Dejan simonovic

6 Anette :

skriven

Den filmen har jag faktiskt missat,ska se till att se den i år, tack för tipset 😊

Svar: Va, då får du gotta ner dig i soffan o njuta då!!
Dejan simonovic

7 Ellen :

skriven

Älskar den. Min favvojulfilm som liten var mupparnas version av "A christmas carol".

Kommentera här: