November & Adventljusstake

November är här och kylan sträcker sig sakta mot sveriges alla städer. Det är ju även denna månaden vi tänder vårt första adventljus. 
 
Jag tänker återigen pyssla ihop vår egna adventljusstake i år för det blir så mycket snyggare och mer personligt, tycker jag. Så det har blivit lite av en tradition innan första advent. Jag tänker mig en riktigt stor grund med tjocka blockljus med mossa runt om, några kottar och små tomtar som sitter skönt i mossan och njuter. En galen ide som jag hade var att jag ville egentligen ha en adventsljusstake som hänger i taket. Vore ju rätt grymt! Tänkte lite som en ljuskrona fast med fyra ljus bredvid varandra. Undra om det finns någon sådan? Igår beställde jag faktiskt en fin ''form'' till vår adventsljusstake som en kollega pysslar ihop själv.Den är jättefin. Kommer med bild när den har anlänt till oss!
 
styleroom.se
 
 
 
1 Gittan:

skriven

Så fin den ser ut och visst är det kul att pyssla och göra saker själv. Jag har en liten kista i hallen som jag brukar göra ett tomte land på med mossa, tomtar och lyse. Bild kommer nog. Ha en skön söndag. Kram.

Svar: Ja visst är det så kul, DIY(Do it yourself) verkar vara jätte hett i år.Åh det vill jag se, lägg upp snart :) kram
Dejan simonovic

2 Jessica Högberg:

skriven

Rolig ide!! Jag pyntar inte så mycket hemma (jobbar julbord som servitris och är lite trött på julen innan den kommer) men en egen adventsstake till söndagsmorgonen kanske kunde vara något...

Svar: Ja visst hade det varit mysigt, soffan en söndag och fina ljus på bordet! Love it.
Dejan simonovic

3 Nu tändas tusen julekommentarer:

skriven

När jag vaknade upp igår kände jag bara

"Wihhhooooooooo, idag är det samma månad som första advent"

Svar: Ja, det är helt sjukt, vad fort det går :)
Dejan simonovic

4 Heidi:

skriven

Jag längtar till första advent!! :)

Svar: Jag med :)
Dejan simonovic

5 Mia:

skriven

Älskar att gå in och läsa din blogg. Jag är klar med årets julklappar och håller just nu på att planera utseendet på presentpappret och snörena :) jag går all in och planerar även vad jag ska baka till vårt traditionella Advents fikat den 3 advent :) Mys mys

Svar: Åh tack, vad glad jag blir:) Oj redan klar, du var snabb du, vad blir det för fika då`?
Dejan simonovic

6 Angelica:

skriven

Vilken mysig tradition :)

Svar: Ja visst är den :)
Dejan simonovic

Kommentera här: