Dan före julafton & lyx för hela slanten

Jag fick i dagarna hem ett efterlängtad paket ifrån Beriksson, det är en webbutik som säljer något av de lyxigaste chokladkakorna  jag någonsin smakat på. Allt känns verkligen lyxigt & inte bara chokladen i sig, utan det är verkligen en helhetsupplevelse. Till och med pappret som chokladen är inslagen i, är extra fin och tjock när man känner på den. Jag hör hur det låter när jag läser detta, men jag blev faktist på riktigt helt överraskad och här har ni några av mina favoriter:
 
Joe`s Tea Co 
Ekologiskt kryddigt chai-te som smakar helt magiskt, även denna känns riktigt fin, känner man på pyramidpåsen så känns det som att man tar på silke. För mig som är en riktigt te-älskare så är 
detta en klass för sig själv ,helt värd sin kostnad på 65kr.
 
Sedan har vi denna Ltd edition julnyhet Milk & Cookies som är den gröna varianten. Detta är en mjölkchokladkaka på 45% kakaohalt, men sedan är baksidan av kakan draperad med en isländsk julkaka, den isländska julkakan i sig tyckte jag inte så mycket om, men i samband med chokladen, så händer det definitivt något i munnen. Oj vad det smakade gott sedan så har vi min egna favorit Dark nibs + raspberries. Detta är en mörk choklad gjord på 66% kakaobönor, råa kakaobitar och syrliga torkade hallon. Det var verkligen hur gott som helst med dom syrliga stora bitarna av hallon som blandas med den fina mörka chokladen. Den ligger dock på 115kr, vilket jag kan tycka är lite dyrt men om man någon gång ska unna sig så är det väl nu på julafton.
 
Sedan har vi en tryffel som ligger i en stilren guldask. Det är en perfekt krämig chokladtryffel med lyxig smak av champagne. Jag är inte så mycket för tryffel men denna var faktist riktigt mumsig och mysig i munnen. Kostnad? 39 kr.
 
 
 
 
 
 
1 Gittan:

skriven

Härligt, klart man ska lyxa till det lite på julafton. God Jul till er. Kram.

2 Jessica Högberg:

skriven

Nu börjar vi snacka julklapp=))

Kommentera här: