JULMUSTKAKA ÄR NUMERA EN TRADITION

God kväll mina julvänner! Skrev ett inlägg igår om att en av mina läsare mejlat mig ett recept på en julmustkaka.
Det är något som jag aldrig hört om eller smakat på förut men självklart var jag jag tvungen att göra en.
 
Jag beskriver den såhär: "en bit av julen". Hur kunde jag ha missat denna goda julmustkaka? Jag skulle vilja påstå att den påminner om kärleksmums fast med julmustsmak. I receptet stog det 3 dl julmust och ja jag hade nog velat ha en gnutta mer julmustsmak i den, så jag rekommenderar er att köra på 4dl. 
Glasyren var toppen, nästa gång, så kommer jag nog dekorera små sittande ätbara tomtar som ska sitta sådär snyggt på glasyren.
Jag kan säga så som såhär att vi har en ny jultradition till julfikat.
Ni måste bara smaka. Receptet hittar ni i mitt första inlägg http://julenstid.blogg.se/2014/october/julmustkaka.html
Nu ska vi nog mumsa i oss en bit av kakan som är kvar.Trevlig kväll!
 
Glasyr
 
 
 
 
1 julmust.blogg.se:

skriven

Åh gud vad det låter otroligt gott, du har nog lyckats uppfylla något som jag saknat utan att veta om det! Måste verkligen prova att göra julmustkakan!

Svar: hehe kul att du gillar det. Jag hade själv aldrig hört talas om en julmustkaka, men en läsare mejla mig ett recept. Smakar helt underbart.
Dejan simonovic

2 Josefine:

skriven

Detta kommer bli ett måste att testa!

Svar: Jag lovar dig, DU kommer inte bli missnöjd. :)
Dejan simonovic

3 Jenny:

skriven

Åh, lät gott! Måste jag prova!

Svar: Det måste du.:)
Dejan simonovic

4 Jenny:

skriven

jag har smakat den var jättegod :D:D alla borde göra denna kakan

5 Nora:

skriven

Det ser otroligt gott ut!

Svar: Ja det var det verkligen.
Dejan simonovic

6 Denise :

skriven

åh precis en sån här blogg har jag letat efter! :D

Svar: Kul att du hittat rätt då :)
Dejan simonovic

Kommentera här: