1:a advent & familjens första resa

Första advent har varit helt underbart. Vi började dagen med lite extra lyxig frukost med en massa julmusik i bakgrunden! Helt underbart. Jag var på Lidl och köpte en adventsjulklapp till mig och fästmön, som vi ska ha på oss varje advent för 99kr/st och sköna var dom med. Frugan älskade sin välidgt mycket då hon knappt vill ta av sig sin. Därefter var vi på en adventsgudtjänst,så dagen kunde inte börja bättre. Sedan har vi spenderat resten av dagen med att packa reseväskorna för att i morgon åker vi nämligen till Spanien i en hel vecka. Första gången någonsin vi åker under en "julmånad" men vi bokade då förvisso i juni men det är nog sista gången vi åker i december. Jag vill ju inte missa allt roligt som händer dock är jag tillbaka redan på andra advent. Så nu åker vi till varmare breddgrader men förhoppningsvis hittar jag massor med juligt pynt även där.
 
Nu är första ljuset tänt och nu är det endast tre kvar. Under dessa veckor så är det så otroligt mycket jag vill hinna med, framförallt, all bakning med familjen, knäck och lussebullar är nog det jag ser fram emot mest. Knäcken vill jag få till sådär lagom seg och underbar. Jag längtar redan nu men först så ska vi skapa familjeminnen!
 
Hoppas ni får en underbar fortsättning på första advent!
 
 

Kommentera här: