Isskrapor&dagdrömmar

God morgon!

Hoppas ni har sovit gott och att ni vaknade upp pigga och glada denna fredagsmorgonen! Jag vaknade upp av en liten tös på 4,5 månader som vägrade ligga en minut till så jag gav med mig och hoppade in i den varma duschen. Idag var det bara 4grader varmt nu på morgonen så visst kan vi vara överens om att det verkligen börjar krypa sig sakta en stundande vinter? Jag har ju skrapat rutorna från tunn frost på bilen flera morgnar nu och det gör mig konstigt nog glad. Jag såg förresten på Preem att dom säljer "skrapvantar" i en blå och rosa kulör. En handske med inbyggd skrapa! Det tyckte jag var en kul grej som kan vara kul att veta finns! Den kostade runt 50 riksdaler. Själv minns jag tydligt när min egna isskrapa var väck för då tog jag nämligen vårt Ica-kort och använde (för att sedan se det brytas i två) och en vinter tog jag en cd-skiva. Det fick flickvännen att hymla för sig själv inne i den kalla bilen. Har ni någon sådan historia med?
Något som jag älskar att görs är att dagdrömma mig bort till platser jag önskar jag befann mig vid. Nyss tänkte jag mig att jag satt i metervis med kall, hård och tjock snö i en ödelagd stad uppe i norr. Bredvid mig sitter min lilla dotter och fästmö och fnittrar och alla vi hjälps åt att plocka fram nybakat kanelbullar och termosen med varm choklad i. Sen så kommer snön ringlandes över våra huvuden. Så fint och så efterlängtat efter en stekhet sommar! Vi får se om det blir någon snö till jul i år! Hoppas hoppas.
 
(Bild lånad från: http://blogg.ostenssons.se)

Kommentera här: