Julgran & Traditioner!

I år så hade vi tänkt skapa en ny traditon som går ut på att vi beger oss ut i skogen tio dagar innan självaste julafton för att sedan hitta en maffig gran som vi hugger ner. Och sedan hittar vi en mysig plats att sitta och dricka varm choklad på innan vi släpar hem granen och sätter upp den på en lämplig plats.
 
Men i år hade vi varken snö eller gran i närheten av vårt hem, så det sluta med att vi fick ta bilen och åka till närmsta granhandel och det är vi inte ett dugg missnöjda med. Vi fick en riktigt maffig gran i år och pondus var ordet!
 
Nu har vi iallafall lyckats få upp granen & pyntat den med våra allra finaste julkulor. i år blev det guld och rött i kulorna med silvrigt glitter. 
Har ni satt upp er gran ännu? 
 
Julklappar till fästmön 
Årets gran 2014. En sämre bild då min kamera väntar på att få ett nytt minneskort!
1 Caroline:

skriven

Fin gran och härlig blogg! Jag älskar julen! :}

Svar: Tack så mycket det värmer:)
Dejan simonovic

2 Helena:

skriven

Låter mysigt! Har ni egen skog?

Svar: Ja eller hur, nej vi har ett par vänner som har skog, :)
Dejan simonovic

3 Charlie CS- Kulturtant som älskar julen:

skriven

Jag undrar också hur du tänkte där med att gå ut i skogen och hugga ner en gran? Har ni egen skog? Eller känner någon med skog. För annars är det stöld! En "julgran" i skogen har växt runt 15-20 år. Och ska växa emellan 70-100 år! Eftersom jag inte kommit så långt i min trädutbildning så vill jag inte säga någon summa men kan säga att det handlar inte om 100 kronor eller ens 500 kronor man "bara hugger ner"

Bara ett litet tips.

Svar: Hej, vi har ett par vänner som äger skog borta vid ekås" så tack så mycket för ditt tips" Men självklart ska jag inte hugga ner en gran på första bästa plats!
Dejan simonovic

4 Charlie CS- Kulturtant som älskar julen:

skriven

Varsågod ;0)

Eftersom det är såå många som inte tänker utan tror att det ingår i allemansrätten att få ta en gran "på första bästa plats" så är det viktigt att reagera. Kan ju alltid hoppas att någon som läser kommentarerna får del av infon som inte har full koll.

Kommentera här: