En magisk jul

Imorse när jag vaknade var det frost på marken och för varje andetag så kände jag kylan slå in mot halsen. Kalla mig för konstig, men det var helt underbart. Snart är julen verkligen här och nu är det ju snart knappt en månad kvar!

Vi (bloggen) växer så det knakar och jag får så snälla mejl av alla läsare. Jag fick dessutom förfrågan till att skriva några saker jag längtar till så jag satt mig ner och funderade lite.Jag kunde inte skriva nån enstaka sak utan det blev en hel hög. Men nu sitter jag här och inser att det kommer bli en helt magisk jul i år.
Jag längtar så!
 
- Jag läntar till...  att få gå på första snön medans det knarrar under fötterna.
- Jag längtar till...  att göra koka varm choklad och sitta med dottern på snön och mysa.
- Jag längtar till...   uppesittarkvällen. med full förväntning på morgondagen.
- Jag längtar till...  att, skapa nya traditoner med vår nya lilla familj.
- Jag längtar till...  att äta julbord tills man storknar.
- Jag längtar till...  att vakna upp och känna kylan mot mina kinder.
- Jag längtar till...  att slå in alla julklappar.
- Jag läntar till...  att skapa vårt egna pepparkakshus. 
- Jag längtar till...  att sitta vid brasan med en kopp varm glögg.
 
Önskar jag hade en eldstad hemma. Vore så mysigt ju!
Jag längtar till jag och dottern ska dricka varm choklad ihop.
 
1 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Åh vilket mysigt inlägg!

Svar: Tack, vad komiskt att du kommentera, jag var faktiskt inne på din blogg häromdagen, DU FOTAR HELT UNDERBART!
Dejan simonovic

2 My Fredblad:

skriven

åh vad jaag okså börjde längta till julen och allt nu, haha! Men hr julen alltid varit din fvorithögtid? :)

Svar: Ja visst gör man, :) Kul att du gillar den.Ja så länge jag minns har jag alltid varit sådär lyrisk när det gäller julen, och när fästmön hört på all tjat, så kom jag på iden att börja blogga om det som står mig väldigt nära.
Dejan simonovic

3 Gittan:

skriven

Fint inlägg och så härligt med första julen för er och dottern. Jag tycker mycket om julen också, tycker om att pyssla och förbereda. Det var en period för några år sedan när mamma bodde på servicehus ensam och barnbarnen var mindre ( dom är ju inte så stora än då ) som jag kände mig väldigt klyven på julen och det förstörde stämningen lite. Men mamma bor så bra nu på hemmet och jag kan åka och bara hälsa på och jag vet att hon har sällskap.
Ha en skön dag. Kram.

Svar: Tack kära Gittan, ja att pyssla och förbereda med allt vad julen innebär är hel mysigt, det bli extra speciellt nu när man har en 5 månaders tjej som yrar runt.Ja alla minnen man haft under alla julen kan definitivt påverka en ibland positivt och ibland negativ, men skönt att höra att mor din har det bra nu. Ha en underbar helg och en bra Halloween.
Dejan simonovic

4 Robex Lundgren:

skriven

ser så mysigt ut

Svar: Tack:)
Dejan simonovic

5 Amanda Niclasson:

skriven

Åh vilka härliga bilder :)

Svar: Tackar, visst är dom mysiga!:)
Dejan simonovic

6 Jennie bott i LA:

skriven

OH mys!!!

Svar: för fulla muggar kan jag lova:)
Dejan simonovic

7 kerstin ehrenholm:

skriven

härligt med julen

Svar: visst är det.
Dejan simonovic

8 Hanna Karlsson:

skriven

vilket mysigt inlägg!

Svar: tackar:)
Dejan simonovic

9 Lilla Lii - Bloggen som blandar kultur med träning:

skriven

Vad kul att det är någon som längtar till jul, jag själv är precis tvärtemot, jag fasar för denna högtid ;)

Svar: haha är det så alltså:) det är ju helt underbart med julens högtid:)
Dejan simonovic

10 bangkok.blogg.se:

skriven

För tillfället bor jag och min sambo i varma, hetsiga Bangkok. Har du något tips på hur vi ska få julkänsla här nu när det nalkas juletider? :)

Cassandra

Svar: Hej! Ja värmen kan vi inte göra så mycket åt. Men om jag själv var bosatt där, så skulle jag pynta lägenheten/huset jag/vi bor i prisic som om jag hade gjort det hemma i svergie, sen så skulle jag satsa på att öppna upp fönstrena på kvällen, så ni får en lite kyligare bris, samtidigt som ni tänder massor med ljus i hemmet som lyser upp.
Då kan ni ändå få en stor julkänsla.
En annan sak ni måste göra är att julbaka! Det spelar ingen roll var ni än är i världen, jag lovar att ni får en jul känsla, kavla upp armarna sätt på julmusik och sätt i gång och gör julgodis, och lussekatter som ni sedan avnjuter i soffan med en kopp go glögg.
Dejan simonovic

Kommentera här: